Pages

8 Aralık 2010 Çarşamba

Kralın dönüşünden sonra benim dönüşüm

lord of the ring's yani nam'ı değer yüzüklerin efendisi serisine taktım şu ara.
üç gündür bütün bölümleri izledim.
netten tolkein hakkında bilgiler okudum.
hikayenin geçtiği orta dünyaya daldım.
karakterleri inceledim. ki kafama bir soru takıldı. bütün filmde ki erkek karakterlerimizin soylarının devamında ilk önce mutlaka bir oğulları oldu. kızları oldu ise bile tolkein erkek çocuklarını tek tek anlatırken kızları es geçmiş. hatta kahramanların kızlarından çok gelinlerini yazmış.
kullanılan silahları inceledim. sting (ki şarkıcı sting'in adı bu kılıçtan gelirmiş) ve anduril (batının alevi anlamına geliyormuş) pek beğendiğim iki kılıçtı.
sonra youtube alemine dalış yaptım ve filmin silinmiş sahnelerini ki salaklık etmişim bu güne kadar bakmamışım baktım.
peter jackson ne işçilik çıkarmış gördüm. adam nerede ise bir bölüm daha çıkaracak kadar sahne çekmiş ama malum belli bir süreyi geçememekten dolayı kesmiş te kesmiş....
bir kaçı aklıma geldi. faramir ile eowyn'nin ilk karşılaşmaları ve yakınlaşmaları var.
sonra faramir ile abisi boramir arasında babasının yarattığı kıskançlıklar var.
sonra aragorn'un annesinin mezarında geçen bir sahnesi var.
aragorn'nun sauron ile konuştuğu bir sahne var kısaca var da var.
izlemeyeniniz varsa mutlaka izlesin. ingilizce bende bilmiyorum. çoğu ingilizce ama izlemek bile yekifli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder