Pages

10 Aralık 2010 Cuma

Bir kadının karşı koyamayacağı tek sesleniş ANNE

Bu iki hece
Bir kadın için hayattaki en değerli kelime
Benim sadece anneme söylediğim ama belki bana söylenemeyecek bir hitap
Bana göre sadece sahibine ait olan sıfat
Sabah sabah bir konuşma geçti arkadaşım ile aramızda o yüzden bu gün bana göre anne kelimesinin kime söylenmesi gerektiği konusunda yazmak istedim.
Mevzu şu
Bir arkadaşımın 2 yaşında bir yeğeni var. Annesi ve babası ayrıldı. Çocuk babasının ailesi ile kalıyor ve babaannesine ya da genel kullanılan tabiri ile nenesine anne diyormuş.
Kendileri Karadenizli ee çocuğun anasını da istemediklerinden babaannesine anne dedirtiyorlar. Ya da çocuk etrafında herkes o şekilde hitap ettiği için sesleri taklit ediyor. Ama hiç kimse çocuğu düzeltmiyor..
İsyan ettim bir kadının hayatta taşımaktan en çok zevk aldığı, sadece ona hayatta en değer verdiği varlığın diyebileceği bir hitabı kendi annesi veya kayınvalidesi ile paylaşması bir anne olmasam bile benim de zoruma gitti.
Düşünün 9 ay onu karnınızda taşımışsınız ona can vermişsiniz. Sonra o iki heceyi söylemesi için aylarca beklemişsiniz. Sonuç bir başkasına da aynı şekilde seslenmesine müsaade edilen bir çocuk,
Ben bencilim kendi çocuğum olsa bir başkasına anne dese herhalde ölürüm diye düşünüyorum. Bir kadının hayatta paylaşamayacağı tek şeyi bir başkası ile paylaşmak zorunda bırakılması çok üzücü.
Tamam doğurmak sadece anne yapmaz
Büyütende annedir.
Ayrılıp gitmiş ee çocuk ne yapsın diyeceksiniz
Hatta bölgesel olarak bu tür hitaplar bizde de var diyebilirsiniz.
Amaaaaaaa
Bir çocuğun sadece bir tane annesi vardır. Ve sadece ona anne diyebilir. Ve bana göre annesi uzakta da olsa hiç görmese de hep onu arar. Hep ona seslenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder