Pages

25 Kasım 2010 Perşembe

İşte ben bu mekan için ölürüm

hani size daha önce yazmıştım hep iskoçyaya gitmek istiyorum diye. sırf bu isteğim dolayısı ile içinde ne kadar iskoçya geçen kitap, roman felan varsa okuyorum diye işte geçen hafta aldığım kitaplardan biri olan monica mccarty'nin eseri asi'de iskoçyada geçiyor. üstelik gerçek olan bir mekan ve gerçek bir iskoçya klanının geçmişi anlatılıyor. tabii ki yazılı kaynaklar yetersiz olduğundan romanın bir kısmı gerçek bir kısmı uğdurma.
neyse kitabı az önce bitirdim tabii ki bu hikayenin kaynakları ile ilgili kısımlar kitabın sonunda yazılı idi. ve romanın geçtiği mekanları görmenizi istedim.
iskoçyayı bu güne kadar bölge bölge incelememiştim. genel bakmıştım. ama şimdi düşünüyorumda madem bu kadar meraklıydım neden yüzelsel bırakmıştım bakış açımı. bunların hepsi mazeret sadece neyse.
aşağıdaki iki resimden ilki iskoçyanın kuzeyinde bulunan sky adası
ikinci ise bu adada bulunan ve halan ayakta olup otel olarak hizmet veren oldukça romantik bir yer olan dunvegan kalesi yani macleod klanının evi.




sky adası
dunvegan kalesi

1 yorum:

  1. galiba kitap okuyanda araştırma isteği uyandırıyor kitabı yeni bitirdim araştırmaya başladım

    YanıtlaSil