Pages

14 Ocak 2011 Cuma

Yalnızlığı Satın Almak

Her pazatesi, çarşamba, cuma, cumartesi ve pazar yaptığım gibi bu gün'de Ayşe Arman'ın köşesini okudum.
Zehra teyze ölmüş, bileniniz bilir bilmeyenler için yazayım Zehra teyze Ayşe Arman'ın düzenlediği yardım kampanyasından yararlanan bir şahsiyetti. Neyse derine girmeyeceğim....
Beni asıl Ayşe'nin yalnızlığı anlatışı yıktı. Üşündün mü? Hastamısın ? diye soran biri olmaması gibi bir şey yazmış.
Sonra geçenler de babamla yaptığımız konuşma geldi aklıma. Malumunuz bendeniz hala bekarım. Babam da geçenlerde çekti beni kenara ne düşünüyorsun, ne yapmak istiyorsun diye sordu. Bende hayatımın olduğu halinden memnun olduğumu söyledim.
Peki dedi annen ve ben öldüğünde tek başına ne yapacaksın diye bir soru yönelletti.
Hayatıma olduğu şekilde devam edeceğim dedim. Bir evim bankada biraz param var çalışıyorum da illaki emekli olurum ölmezde sağ kalırsam dedim kendime bakarım.
İkinci soru geldi. Tek başına olmak zor olmayacak mı? Gerçi ben amacını anladım. Aklı sıra beni bu yolla vurup evlilik hakkında ki düşüncelerimi değiştirmek. Annem de bunu yapıyor ama o genelde çocuk, torun muhabbetinden sarıyor.
Dur dedim orada. Hayatımın 32 yılını tek başıma ve sizinle geçirdim. Bu saatten sonra yalnız kalmamak ya da çocuk sahibi olmak adına biriyle evlenmem. Bu saatten sonra ancak seveceğim, saygı duyacağım, anlaşabileceğim ve konuşabileceğim biri ile evlenirim bunlar olmaz ise beni pas geçin ben evlenmem dedim.
Babam beni bildiğinden fazla üstelemedi. Sabit fikirliyimdir.
Ama bu sabah Ayşe'yi okurken bir an düşündüm yalnız olmak yalnız kalmak nasıl bir şey diye çünkü ben hayatım boyunca hiç yalnız kalmadım. Bahsettiğim yalnızlık öyle bir anlık kaçışlar değil hepten yalnız olmak. Ama sonra yalnızlığın bile satın alabileceğini düşündüm. Paran varsa başını sokacak bir evin varsa, ek bir gelirin varsa hayatın tadına varabilir, yeni dostlar, arkadaşlar edinebilirsin. Öyle büyük zenginliklerden bahsetmiyorum, ama illaki elinde ki ile hayatını renklendirebilir ve yalnız kalmaktan uzak bir yaşantın olabilir. Bir ailen olmaz, çocukların olmaz belki ama en azından arkadaşların olabilir. Arkadaş satın almaktan bahsetmiyorum yalnız anlaşılmasın ortak hobileri, ortak ilgi alanları paylaştığın bir çevreye dahil olmaktan bahsediyorum.

1 yorum:

  1. yalnızlık hem iyi hemde kötü birşey ablam. hani "herşeyin fazlası zarar" derler ya , yalnızlığında fazlası zarar. insan alışınca bu sefer vazgeçemiyor , istese bile..
    ayşe arman ne yazmış ne etmiş bilmiyorum ama yanındakiler gittiğinde , kayıplar yaşadığında nasıl hissedildiğini iyi biliyorum. belki senin kadar yaşamadım görmedim , ama senden daha fazla yalnız yaşadım.bu yüzden fazlasının ciddi anlamda zarar olduğunu rahatlıklar söyleyebiliyorum.

    evlilik mevzusunda ise haklısın. sırf yalnız kalmamak adına vs yapılmamalı.
    bu yüzden inşallah gönlüne göre biri karşına çıkar ve mutlu olursun :))

    YanıtlaSil