Pages

8 Ocak 2011 Cumartesi

Başlık bulamadım.

Bu sabah anlamsız bir şey yüzünden kırıldım. Suçlandım. Sadece bakış açım daha relax diye yargılandım.
Malum konu Muheşem Yüzyıl ile başladı günüm, gazetelerde gene baş haber konusuydu. Benim bakış açım ne olursa olsun bir şans vermekten yana idi. Neden diyeceksiniz en önemlisi elbette ki emek verilmesi sebebi ile idi. Diğer taraftan kabul ediyorum. Padişahımızı rencide edecek, osmanlıyı rencide edecek aşırı bir olay olursa tabii ki her kez gibi karşısında dururum. O ayrı.
Ama ben genel bir perspektiften bakmaya çalıştım. Önce bir şans verelim bir kaç bölüm izleyelim sonra değerlendirelim dedim. Zaten kimsenin hoşuna gitmezse izlenme oranları düşer ve yayından kaldırılır.
Neyse mevzu buradan başladı. Boş, kendini yetiştirmeyen gençlik olarak devam etti. Suçlamanın sebebi osmanlıyı sevmememmiş, seviyorum dedim sonuçta o benim geçmişim. Sevseydin tarihini öğrenir, araştırır, incelerdin dediler, iyi de dedim ben tarih sevmem hatta oldum olası nefret ederim.
Bilirsiniz benim Atatürk tutkumu onu ne kadar sevdimi ağlayarak yazmıştım daha önce ama onuda sorun bana hangi savaşı hangi tarihte yaptığını, nutkun tamamını, çok bariz bir kaç sözü dışındaki sözlerini ne de yaptığı çalışmaları bilmem. Bende tarihe karşı bir merak yok çünkü....
Okuldaykenden sevmezdim zaten, bu yüzden öğrenmeye çalışmaz, konu anlatımında bile ezberler hocaya soru soracak kısım bırakmazdım. Osmanlı sevmiyormuşum sevsem araştırır öğrenirmişim. Bu bir savunma yazısı değil, öyle gözüküyor olabilir ama ben gerçekten tarih sevmem..
Sonra olay döndü dolaştı asıl konuya geldi. İnternet 10 yıldan bile fazladır var millet çatleşir durur envayi konuda forumlar vardır. Ben hayatımda ilk defa bir foruma üye oldum. Twiligt'ın forumuna laf döndü dolaştı ona geldi. Boşmuşuz, boş şeyler okuyormuşuz, boş şeyler seğredip, boş şeylerle ilgileniyormuşsunuz.
İşte bu noktada kendimi savundum. Günde 12 saat çalışıyorum. Genelde okuduğum kitaplar daha öncede yazdığım gibi aşk, macera ve polisiye tarzı yani öyle ağır kitaplar okumam neden diyeceksiniz benim amacım sadece eve gittiğimde kafamı dağıtmam bütün günün yorgunluğunu üstümden atmak hatta romantik komedi ya da komedi filmleri bile sadece bu sebeple izliyorum. Uzaklaşmak belki de kaçmak için...
Doğrumudur bakış açısı tabii ki bana göre doğru olan bir başkasına göre doğru olacak diye bir kural yok. Ama ben sokağa istediğim anda çıkıp, üç beş arkadaşım ile sohbet edip, istediğimi istediğim an yapacak bir durumda değilim. Kendi içime kapanmayıda pek tercih etmem öyle insanlardan uzak bir odada tek başıma da duramam annem ve babamın yanında en rahat ne yapabilirsim onu yaparım.
Okumadığım ki okurum, ama öyle kültür seviyemi arttıracak çalışmalar, araştırmalar, tarih vesaire okumamakla suçlandım. Ben onun yerine tiyatro, sinema, müzik ile ilgilenirim. Düşünce farklılıklarında çatışmaya girdim. Kabul ediyorum ezildim ve kaybettim.
Ama ne olursa olsun insanın birini ya da bir şeyi sevmesi için onu tanıması şartmıdır. Zannetmiyorum hatta bu konuda bir soru attım ortaya onada cevap elma ile armudu karıştırmak oldu.
Soru aynen şuydu. Annemiz veya babamız bizi seviyor, tanımadan sevmek söz konusu olmaz ise annem veya babam beni hiç tanımadıkları halde neden seviyorlar. Cevap o farklı sen onların bir parçasının oldu. Tamam dedim bende osmanlıyı hiç bilmesemde ki bilgim gerçekten kısıtlı hatta çok az çünkü hafızam gerçekten o tip bilgileri saklamıyor. Osmanlı da benim bir parçam ve parçam olduğu için seviyorum.
Ama gene de bu şekilde değerlendirilmekten dolayı kırıldım. İnsanların hayatlarına verdikleri şekil ve yön sadece o kişiyi ilgilendirir. Ne şartla olursa olsun fikirlerini ve tezlerini kabul etmesen bile saygı duymalısın ya da ne bileyim ona bunu öğretmek adına farklı bir bakış açısı elde etmesi adına ona bir kitap alabilir onu bu konuda bilgilendirebilirsin. Onun bilmediği bir konuda ahkam kesmeden önce onun bilgi eksikliğini tamamlamasına yardımcı olabilirsin. Ben bilmediğim konuda ahkam kesmem hatta tarih konusunda asla... Sadece biraz şans verilmesini istedim.
Şimdi düşünüyorumda sanırım bunun sebedi ders kitaplarında hep savaşların anlatılmasından dolayı olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder