Pages

3 Eylül 2010 Cuma

Rüzgar esti geçti ama nasıl geçti

Geçenlerde bu ara kafayı eski filmlere taktığımı söylemiştim. Dün bir sinema klasiği olan Rüzgar Gibi Geçti’yi izledim. O nasıl bir oyunculuk Clark Gable ve Vivien Leıgh gerçekten döktürmüşlerdi. Filmi seğrederken konudan ve oyunculardan etkilenmenin yanı sıra filmde kullanılan evlerin mimarisine de kaptırdım kendimi, o nasıl binalar, nasıl merdivenler, nasıl sütünlardı öyle neyse…
Filmi bitirince bu sefer aklıma bu filmin devamı niteliğinde çekilen 1994 yapımı scarlet adlı dizi geldi. Timoty Dalton ve Joan Whalley bu sefer filmin baş rollerindeydi. Ve gene muhteşem mekanlarda çekim yapılmıştı. Hatta nehir kenarında bir malikane vardı. Oraya ve bahçesine ölmüştüm.
Sonra aklıma geçmiş geldi. Hatırlayanınız var mıdır bilmem. Scarlet dizisi çekileceği zaman bir çok ülkede bu dizi için başrol oyuncusu aranmıştı. Scarlet rolünü oynayacak yeni bir yüz sene 1993 sanırım star tv’de seçmeler yapıldı. 15-20 tane gencecik kız katıldı yarışmaya oyunculuk deneyimlerinden ziyade güzelliklerine, duruşlarına bakıldı. Dün filmi izledikten sonra o kızları gözlerimin önüne getirdim. Puantiyeli, kabarık etekli elbiseler içinde ellerinde eldivenleri ve şemsiyeleri ile sahnede duruyorlardı. 18-20 yaşında kızlar.
Dün diziyi seğretmeden önce ben rüzgar gibi geçti’nin tekrar çekimi zannediyordum. Sonra baktım ki kaldığı yerden devamı niteliğindeymiş yani ekranda 3 koca eskitmiş 6 yaşında kızı ölmüş 30 yaşlarında bir scarlet vardı. Sonra o seçmeler aklıma gelince gülmekten kendimi alamadım. Yarışmaya katılanların hiç birinin yaşı scarletin yaşının yanından bile geçmiyordu. Dolayısı ile bizde yarışmayı kazanan arkadaş Amerika da yapılan seçmelerde yarışmayı kazanamadı.
Böyle bir organizasyonda yer alırken bu organizasyonu yapanlar nasıl böyle bir konuyu atlarlar. Üstelik Timoty Dalton gibi bir adamın karşısında oynayacaksın oyunculuk becerin yok denecek kadar az. Kızları da organizasyonu yapanları da becerilerinden dolayı kutlamak lazımmış o zaman bilememişim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder