Pages

27 Temmuz 2010 Salı

su bükmek istiyorum? yapamazmıyım neden?

cumartesi the last airbender yani son hava bükücü'yü izledim o nasıl bir mistisizm di öyle. tamam bir m night shyamalan filmi olmasına rağmen onun tarzı değildi. açık konuşmak gerekirse bir korku filmi yönetmeni olarak gösterdiği başarıyı son hava bükücüde gösterememiş. ama genede film harikaydı bence efektler süperdi. ama beni asıl etkileyen su bükme olayıydı mistisizm had safhayaydı. buda öğretileri ile shaolin öğretileri en tepedeydi.
bükme hareketlerini yapar ken ki konsantrasyon sahneleri harikaydı şuyun onlarla beraber beden bulması süperdi. özellikle aang ın okyanusu büktüğü sahne muhteşemdi shyamalan oraya öyle bir hava vermiş ki görsel süper müzik süperdi. hatta film bittiğinde isimlerin yazdığı kısım bile süperdi. film öyle bir noktaya taşıyor ki sizi eve gidip bir leğen su alıp denemek geliyor insanın içinden.
sholin ve budizm inanışında ki o dinginlik o saflık o kendini bulma çabası o kadar hoşuma gitti ki dün nette oturdum bükme hareketlerini araştırdım. temel kung fu hareketlerinden geldiğini öğrendim. hatta daha garibi bir sürü türk sitesi var hem son hava bükücüyü hem bükme tekniklerinin anlatıldığı.
hava, su, toprak ve ateş dört element dört yaşam kaynağı dört denge birbirine zıt ama ayrı olmayan dört kardeş
bu filmden ve tabii çizgi diziden yola çıkarak acayip su bükme isteği var içimde acaba becerebilirmiyim ne dersiniz?

1 yorum:

  1. Abla sen bir de animesini izle ! Çok daha güzel ve komik.. Film fazla ciddi.. Hemde hepsi !
    Normalde Aang çok komedi bir çocuk :D Sokka salak salak espriler yapar filan.. Bence anime diyorum !

    ama filmde güzeldir :P Efektler iyiydi =)

    YanıtlaSil