Pages

4 Mayıs 2011 Çarşamba

benim evimden size ne... yazıyorum işte valla banane diyeniniz varsa kusura bakmasın yazmaya devam edeceğim
sanırım bu evi bu kadar benimseme ve sevmemin sebebi benim olması
tapuda benim adımın yazması ve ne olursa olsun ancak ben istersem o evden gidecek olmam olaki ben evlenirsem ve orada oturmak istersem gerçi zor ihtimal ama annemler taşınacak iç güveysi almam, mecbur olmadığım sürece.... bkz bencillik
ha bir de bütün dekor kısmını benim halledecek olmam fikri süper
iki takıntım var bu konuda birincisi kardeşlerimin odası... neden derseniz onların yatakları çok büyük sığacakmı sığarsa nasıl sığacak dolaplarını koyabilecekmiyim düşünüp duruyorum
ikinci takıntımda maliyetler, şimdilik fena gitmiyor elektrik ve suyun abonmanlıkları az tuttu doğalgazın aboneliğini iki taksitte faturaya yansıtıyorlarmış ki bu durumda belki evdekilere kakalayabilirim kakalayamazsamda farketmez oda beklediğimden az tuttu.
nakliyeyide küçük eşyaları paketlemek koşulu ile baya uygun bir fiyata hallettim.
yapılacak işleri sıralamak gerekirse
pazara kadar badana ve temizlik işi bitecek
pazar günü sabah taşınılacak
kendime yeni bir yatak alıcam mevcut dolabım planladığım gibi sığarsa biraz tadilat, ilave ve boya yapılacak sığmazsa yenisi yapılacak, ayrıca odada bulunun diğer dolap aynı renge boyanacak..
kardeşlerimin yatakları düşündüğüm gibi sığarsa onların odasına iki dolap yaptıracağım orasıda bitmiş olacak. birde televizyon alınacak ama babamın haberi yok. allahtan parasının çoğu hazır...
annemlerin odasının bir sıkıntısı yok orayı pas geçiyorum holde bir sıkıntı yok sadece cafcaflı bir ayna bulucam yada yapıcam tasarladığım yere koyarsam büyük ihtimal normal bir ayna kestirip süslemem gerekecek.
asıl karışıklık ve masraf kısmı salon iki olasılığı var. birincisi büyük olan duvara tv ünitesi koymam gerekirse baya havalı bir tv ünitesi almam gerekecek ama ikinci olasılık olur ise ucuz küçük bir şeyle hatta bir sehpa ile bile yırtabilirim. salonada televizyon alınacak ama onu babama kakalamayı becerdim gibi. dvd player almam lazım allahtan onların fiyatlarıda baya düşmüş.koltukların yüzleri değişmesi gerekiyor eğer onun maliyeti düşerse birde bir ikili koltuk bulursam yeni bir takım almak zorunda kalmayacağım ki bu durumda maliyet baya bir düşecek.
tuvaleti klozetli hale getireceğim bu biraz pahalıya patlayacak gibi tahmini 500'ü bulacak. Banyoda havlu koymak için dolap yokmuş normal lavabo dolaplarından varki onun içinede havlu koyma şansın yok gidince bir bakıp belki bir şey uydurmaya çalışacağım.
tüm bunların dışında duvarlar için resimler alıcam ayrıca manyak bir duvar saatti buldum ve umarım fiyatıda uygundur. görselliği süper süslü bir şey.
avize alınacak onlarıda buldum fiyatlarını sormaya fırsat bulamadım henüz ama iki kişiden doğum günü hediyesi alacağım var ucuza halledersem ikisine hem o saatti hemde avizeleri aldırıp işi bitireceğim.
tüm bunların bitmesi yapılması edilmesi bir ayı bulacak belkide gececek şöyle tamam oldu demem.
nakliye işimizi çok kolayladı geçen sefer biz taşımıştık eşyaları sırf yerleştirmek bir hafta sürmüştü allahtan şimdi adamlar sökecek yerine koyacak baya bir kolaylaştı iş.
kardeşim her sabah annemleri götürüyor annem pipirikli kadın onları götürürkende ufak tefek eşyaları ki bunların çoğu benim çeyizler, len 33 yaşından sonra çeyizi ne yapacaksam neyse duruyorlar bir köşede işte. böyle ufak ufak gidiyorlar yoksa babam geçen seferki gibi çıldırırdı.
küçük bir deftere masrafları yazıyorum.
şimdilik 1000 lira gibi kenarda param var bunun 350'si nakliye geri kalan ile duruma göre hareket edicem, mobilya, televizyon kısmı tamamen taksit ile halledilebilir pozisyonda çünkü nakite indirim yapmıyorlar ama diğer taraftan tuvaletin en azından klozeti ve fayansları taksit ile alsam bile işçiliği nakit olduğundan büyük ihtimal bir kısım oraya para gidecek gibi.
aylık ortalama 500' bağlayabilirimsem taksitleri rahat rahat geçinir giderim zaten en fazla 12 taksit yapıyorlar oda bir seneye biter sıkıntım kalmaz.
ah diyeceksiniz sen tek başına neden masraf ediyorsun. benim annem ve babamın bir şey kırılmadan atma gibi huyları yok ama diğer taraftan madem yeni bir ev madem bir hep kalıcaz kullanılacak ergonomik ve modern şeyler olsa daha iyi değilmi mesela benim odama yapacaklarımdan sonra orayı ben dahil ya da evde kim kalacaksa rahatlıkla yıllarca çocuk odası olarak kullanabilirsiniz sadece çocuk için uygun renge boyanır küçük bir masraf ile çıkılır içinden.
kardeşlerimin odasına yapılacak dolap oldukça kullanışlı olacak.
herşey fazlası ile ileriye dönük kullanışlı olacak yani....
evin işi bitince muhakkak koyarım buraya fotoğrafları bakalım sizde beğenecekmisiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder