Pages

26 Eylül 2011 Pazartesi

74 tane yufka açtım

bu hafta sonu faaliyetim buydu.
evet ben tarihimda bir ilk yaşadım.
tam 74 tane yufka açtım. hikayesimi ne?
annem cumartesi aradı malum şimdiki evimizde bahçemiz var bir çok şey yapma fırsatımızda açıkçası, bayadır yufka açıp kesme yapmak istiyordur. bilen bilir bilmeyen için bir çeşit makarna desek en kolay açıklama yolu bu olur. pazar sabah 9:30 kalktık kahvaltı yaptık ardından ben evi toparlarken annem aşura kazanında ki kocaman bir tenceredir, hamuru yoğurdu. 11 gibi bahçeyi ayarladık. açmaya başladık, tam 74 hamuru saat bir gibi açmayı bitirdik. küçük hamur toplarını ben 20 cm çapa gelecek şekilde açtım ardımdan annem inceltip büyüttü. sonra kurumaları için serdik. arada onları sererken bir yandanda börek için yufka açtık. ben böreği hazırlarken annem yufkaları kesmeye başladı. ve finiş hem böreğin, hem kesmelerin bitmesi akşam saat 20 sularında oldu. sonuç
hayatımda ilk defa yufka açtım. evet kek kurabiye felan yaparım ama bu başka...
acayip yoruldum. omuzlarım, kollarım, sırtım hatta bacaklarım bile ağrıyor. herkez hazır yufkayı işte bu eziyetlere katlanmamak için kullanıyor ama bununda zevki bir başka canım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder